Меню сайту




Система роботи


Система роботи  школи національно-патріотичного виховання

Звичаї, традиції, обряди – це система тих цінностей, вироблених народом в процесі історичного розвитку, які передаються поколіннями. На культурно – історичних цінностях своєї нації має ґрунтуватися виховання дитини. Пізнання навколишнього світу має починатися не із знайомства з сусідніми країнами, а насамперед із своєю: з рідною вулицею, селом чи містом, йдучи від свого національного до світового.

Український народ, з його унікальною в свою чергу привело до заборон та паплюження етнічних традицій.

Перед сучасною освітою стоїть завдання розбудови національної системи виховання, цього вимагають трансформаційні процеси, що відбуваються у світі та державі.

Враховуючи дані аспекти педагогічний колектив Добровеличківського НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів №2 – гімназія» обрав моделлю школи - « Школа національно – патріотичного виховання».

Беручи до уваги досвід інших шкіл України та враховуючи власні можливості та умови була розроблена структурно-логічна модель школи .

Педагогічний колектив здійснює пошук ефективних нестандартних форм та методів виховання та навчання учнів , які формували б національну самосвідомість , прищеплювали любов до рідного краю, свого народу, забезпечували духовний взаємозв’язок поколінь , виховували повагу до батьків , культури та історії рідного краю .

Була розроблена Програма впровадження моделі школи,реалізація якої здійснюється в три етапи протягом 5 років .

І етап - Розроблення структурно – організаційних заходів по моделі школи .

Завдання : теоретично обґрунтувати систему національно – патріотичного виховання учнів під час навчально – виховного процесу .

На даному етапі здійснювалося вивчення теорії і методики інновацій в освіті. Методичне і теоретичне обґрунтування засад , форм і методів розв’язання проблеми .

Теоретико – методологічні , правові засади національно – патріотичного виховання молоді ( мета , принципи , завдання , методи , форми ) закладено в основоположних документах, як Конституція України , Закони України «Про громадянство України» , «Про освіту» , «Про загальну середню освіту», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» , «Концепції національно-патріотичного виховання» тощо. Цими документами визначено стратегічне завдання національно – патріотичного виховання , яке стало метою моделі «Школи національно – патріотичного виховання» :

  • Структурування знань і виховного процесу .
  • Виховання здорової , компетентної особистості – громадянина України – носія національних цінностей , загальнолюдських , наукових , філософських , релігійних надбань , яка живе в гармонії з собою , здатна до самовизначення , самореалізації .

Визначені завдання моделі школи :

  1. Науково – педагогічне забезпечення єдності фізичного, духовного й інтелектуального розвитку особистості .
  2. Утвердження пріоритету національного досвіду на засадах національно – патріотичного виховання .
  3. Розвиток почуття відповідальності за збереження національних традицій , звичаїв , культурних надбань .
  4. Творення індивідуального Я в його духовній автономності і суверенності та в умінні поєднувати особисті інтереси з інтересами держави .

Наступні принципи були покладені в основу Програми:

  1. Українознавства .
  2. Єдності сімейного та шкільного виховання .
  3. Добровільності
  4. Систематичності та послідовності
  5. Наступності і безперервності
  6. Міждисциплінарності
  7. Культуровідповідності
  8. Полікультурності
  9. Плюралізму

Реалізації програми здійснювалася через наступні напрямки роботи :

  • інтегрування елементів національно – патріотичного виховання у зміст сучасних шкільних предметів
  • організація позакласної та позашкільної діяльності в напрямі формування національно – патріотичних цінностей школяра

Були визначені змістові лінії:

  • родинне виховання
  • трудове виховання
  • громадянське виховання
  • військово – патріотичне виховання
  • художньо – естетичне виховання
  • моральне виховання
  • сприяння творчому розвитку особистості
  • формування здорового способу життя

Національно – патріотичне виховання наповнене наступним змістом :

  • Уявлення

про громадянські , демократичні , загальнолюдські , національні норми і цінності ;

про культуру світової цивілізації та культурну спадщину українського народу

  • Інтелектуальні вміння

володіння культурою міжлюдських відносин ;

вільне володіння українською мовою як державною

  • Настанови та цінності

усвідомлення взаємозалежності інтересів окремих людей , соціальних груп у суспільстві;

почуття власної гідності , толерантності , плюралізм , домінування гуманістичних принципів ;

усвідомлення себе як громадянина і патріота України

  • Досвід участі

повага до своєї культури , рідної мови ;

доброзичливе і зацікавлене ставлення до культур інших народів , функціональна двомовність

Результатом національно – патріотичного виховання є :

  • самоутвердження особистості як громадянина України ;
  • утвердження людської гідності , національної свідомості ;
  • ефективна участь у громадських справах .

 

ІІ етапПерспективне та поточне планування роботи школи за моделлю.

Завдання : наповнити національно – патріотичним змістом увесь навчально – виховний процес ; розробити систему уроків , виховних заходів , свят національно – патріотичного спрямування .

 

ІІІ етапСтворення оптимально–організаційних умов для реалізації моделі школи .

Завдання : функціонування моделі « Школа національно – патріотичного виховання» в повному змісті : планування навчально – виховної роботи школи відповідно моделі ; активізація роботи шкільного краєзнавчого музею ; залучення батьків та громадськості до реалізації моделі ; встановлення зв’язків з музеями , школами .

Працюючи над реалізацією моделі школи, педагогічний колектив опрацьовував на засіданнях педагогічних рад. Було створено творчу групу вчителів «Патріот», завдання якої:

  1. Вивчити вимоги створення моделі виховної роботи, що рекомендуються ціннісними орієнтирами ( Наказ МОН №1243 від 30.10.2011р.)
  2. Створити цілісну модель школи національно-патріотичного виховання, залучивши всіх учасників навчально – виховного процесу
  3. Презентувати напрацювання за моделлю на засіданнях ради для педагогів школи та зборах для батьків класу
  4. Поширити досвід роботи за створеною моделлю через засоби масової інформації

 

На психолого – педагогічних семінарах обговорювалися питання організації виховання, напрямків виховання , ознайомлювалися з досвідом колег .

Пошуки засобів ефективного навчання спонукають до нововведень у навчально-виховній роботі, зумовлюють створення і застосування інноваційних педагогічних технологій .

Кожен вчитель закладу працює над створенням системи уроків національно – патріотичного виховання. Шкільні предмети суспільно – гуманітарного та природничо – математичного циклів дозволяють достатньо повно використовувати такі елементи національної культури, як народний переказ , легенди , оповіді , загадки , приказки , прислів’я , прикмети. Доповнення шкільних програм , підручників елементами народної мудрості сприяє формуванню позитивних якостей школярів , збагаченню фактичного матеріалу цікавими повідомленнями , робить уроки цікавішими і змістовнішими.

Головним джерелом інформації для наших учнів стали усні джерела , тобто розповіді старших людей : односельчан , родичів , сусідів . Таке особистісне переживання учнями історичних подій , фактів , явищ є яскравим прикладом формування цілісного ставлення до історичного минулого , відродження культури історичної пам’яті нашого суспільства .

Головним напрямом виховної роботи з учнями є виховання в них громадянської культури. У закладі стало традиційним проведення таких заходів :

  • щотижневих робочих лінійок
  • годин класного керівника
  • виховних годин правознавчого , народознавчого характеру
  • зустрічі з волонтерами, бійцями АТО .

Активізація творчих пошуків учнів , набуття ними досвіду мають неоцінне значення для досягнення успішності в подальшому розвитку особистості .

З метою формування соціальної активності та відповідальності особистості через включення вихованців у процес державотворення , реформування суспільних стосунків активізовано діяльність учнівського самоврядування – діє шкільна дитяча асоціація «Всесвіт» та волонтерський загін «Надія» .

Реалізація моделі школи не відбувалася б у повній мірі , якби не здійснювалася співпраця з громадою . На території Добровеличківської селищної ради діють заклади, життя, дух яких наповнений відродженням української культури. Це насамперед дитячий садок «Ромашка», діти якого живуть в атмосфері українських традицій , народного побуту і продовжують це підтримувати потім у школі . Це бібліотеки для дітей та для дорослих, відвідувачі яких відразу потрапляють в чарівний світ українських творів, мають можливість доторкнутися до краси рідного краю. Виховання підростаючого покоління не може залишити байдужими і працівників краєзнавчого музею. Велику підтримку та допомогу наш заклад отримує від громадських організацій селища.

Для нашого колективу зміст патріотизму полягає в тому, щоб дитина непримусово, а з власної ініціативи проявила бажання взяти участь у заході, попрацювати на пришкільній ділянці, в межах селища, відвідати ветерана, зустрітися з волонтерами чи бійцями АТО допомогти армії, пристарілим та хворим.

Сьогодні, в наш такий бурхливий час, коли ми за турботами не помічаємо один одного, варто замислитися про своє коріння, звернутися до вікових народних звичаїв, традицій, адже ніщо просто так не створювалося , у всьому закладено певний зміст .
Презентація тут
(матеріали періодично оновлюються)




Категорія: Позакласна робота / Виховні заходи та робота з батьками | Переглядів: 585 | Додав: 19allochka75 | Дата:
Наша адреса
Кіровоградська область
смт. Добровеличківка 27000
вул. Європейська,135
тел.: 5-20-23

e-mаil:nvk_2@ukr.net
Пошук
Гаряча лінія!!!
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства
Друзі сайту

Copyright Добровеличківський ліцей "Лідер" ; © 2024 | Розробник та дизайн -=MAG=-