Меню сайту




Інноваційні технологій у виховній роботі


28 жовтня 2016 року відбувся семінар-практикум для класних керівників, на якому заступник директора з виховної роботи Стоян Алла Миколаївна дала детальну характеристику інноваційних технологій, що впроваджуються у виховній роботі закладу.
Сучасні  умови життя вимагають від педагогів і батьків іншої позиції щодо навчання та виховання. Саме цим зумовлена реформа освіти, що реалізується через упровадження компетентнісноорієнтованого підходу в навчально-виховний процес. 
Метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал.
Тому зміст виховної роботи школи проходить через систему цінностей і якостей особистості, що  розвивається і виявляється через її власні ставлення.
Педагогічним колективом передбачається залучення учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час.
«Виховання  всебічно розвиненої особистості – не яка-небудь серія соціально придуманих заходів. Це глибоке вдосконалення всього виховного процесу» К.Д. Ушинський вважав , що «…виховання бере людину всю, якою вона є, з усіма її народними і поодинокими особливостями, її  тіло, душу і розум».
    У практиці роботи школи впроваджуються такі виховні технології, як інтерактивні методи та форми діяльності, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм та примусове їх виконання, а створення умов для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільності, добровільного сприйняття, творчого застосування, набуття досвіду морально-ціннісного ставлення до самого себе, до людей, до  навколишнього світу.  
У різних джерелах можна зустріти різну класифікацію інноваційних виховних технологій, та найпоширеніші серед них, які використовуються в практиці нашого навчального закладу, такі:
·        Технологія виховання успішної особистості
Не можна виховати справжнього громадянина, без виховання любові до школи. Кожен шкільний захід розпочинається виступом шкільного хору, який виконує шкільний гімн. Адже у школі є своя символіка: конституція школи, гімн та герб школи. Велика увага приділяється розвитку учнівського самоврядування, який діє з використанням інновацій. Тому у школі діє "Євроклуб" та  «Школа лідерів», де учні вчаться бути лідерами та проявляти себе як особистості. Існує шкільна премія  "Хай зірки не гаснуть!", яка є підсумком навчального року. У школі діє "Креативна майстерня", де учні проявляють свою креативність та творчість у декоративно-прикладному мистецтві, а потім мають змогу реалізувати свої вироби на шкільних ярмарках.
·        Персоніфіковане (індивідуальне) виховання 
індивідуальні бесіди, 
доручення, 
творчі завдання ;
·        Проектна технологія
Особливе місце у системі виховної роботи школи займає проектна діяльність. Як свідчить практика, лише сам
остійно дослідницька, пошукова діяльність переводить її (діяльність) у творчі вчинки, високий рівень морально-етичної поведінки особистості, а отже, веде до успіху.  У проектній діяльності увага класного керівника (вихователя) акцентується на таких аспектах:
- розвиток творчої особистості дитини;
- виявлення та становлення індивідуальних особливостей школярів;
- рівні особистісно-виховних досягнення учнів

Найбільші та найцікавіші проекти загальношкільні та класних колективів: "Знамениті земляки",  "Доля, позначена війною", "Шкільний театр", "Зимові традиції українців"  та інші)
Традиційним є проведен
ня тематичних масових заходів з питань патріотичного виховання учнів. Учні створюють  мультимедійні проекти, де висвітлюють події  ІІ Світової війни, війни в Афганістані, Чорнобильську трагедію. Створення таких проектів дає змогу учням збагатитися духовно, підвищити особистий культурний рівень, навчитися спілкуватися, одержати незабутні враження від змістовного дозвілля. Слід відмітити  проект  вчителів, щодо створення у школі комплексу «Зірка пам’яті», присвяченого воїнам Великої Вітчизняної війни  та участі односельчан у визволенні рідного краю від німецько-фашистських загарбників.
Досить популярною серед вчителів та учнів школи стала така форма роботи  як комп’ютерна презентація. Надзвичайно емоційно проходять заходи присвячені  шевченківським дням, тематичні лінійки, предметні тижні, свята  з використанням  аудіовізуальних матеріалів та комп’ютерних презентацій. Учні школи  вивчають історію рідного села, поширюють матеріали про маленьку Батьківщину.

·        Інтерактивна акція.
Це низка заходів інформаційно-просвітницького спрямування (наприклад, розповсюдження спеціальної літератури,  буклетів, пам'яток, тематичних календарів, діяльність яких спрямована на попередження негативних явищ в освітньому середовищі тощо). Ці заходи 
можуть бути як окремим заходом, так і складовою частиною тематичного концерту або ігрової програми. Інформаційні матеріали можна розповсюджувати в рамках проведення будь-якої з театралізованих форм (на початку або після закінчення заходу). 
    Під час  проведення
 тематичних тижнів, спрямованих на профілактику та запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки дітей та підлітків, випускаються та розповсюджуються буклети та пам’ятки: «Безпека в Інтернеті», «Закон та ми», «Небезпечна іграшка», «Вогонь-друг, вогонь-ворог», «Безпека в домі»,  та інші.
·        Ігрова технологія;
·        Розвивальне виховання;·        
Технологія саморозвитку особистості(портфоліо учня)

 Ефективною технологією розвитку учнівської молоді є технологія Портфоліо успішності особистості, педагогічна філософія якого виражається формулою «Візьми відповідальність за свою успішність на себе». У широкому розумінні Портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення й оцінювання індивідуальних досягнень учнів за певний період навча
ння в школі. Є дві групи різновидів Портфоліо: Портфоліо особистісного зростання й Портфоліо зовнішніх досягнень.
У класних колективах молодших класів використовується змішаний тип, щоб учні змогли не лише фіксувати свої досягнення, а  пізнати  свої ресурси, потреби, інтереси, здібності з метою їх удосконалення в певному напрямі.
·        Колективні творчі справи 
Колективні творчі справи – це перш за все повноцінне життя учнівського та педагогічного колективу і в той же час їх спільна боротьба за покращення навколишнього життя. В цьому житті, в цій боротьбі педагоги виступають як старші друзі дітей, діючи разом з ними і попереду них.  Про це  свідчать проведені трудові десанти т
а акції : «Школа наш дім, а ми господарі в нім», «Дерева-легені планети», « Збережемо первоцвіти», проектна діяльність та інше.
·        Виховання на основі системного підходу
Застосування прийомів рефлексії – тренінгові заняття: «Уроки толерантності», «Я та мій клас», «Права та обов’язки»,  та ін.. 
Тренінг дозволяє вирішувати широке коло завдань: від формування знань, умінь та навичок до вироблення складних комплексів ідей, пропозицій, планів чи програм. Пере
вага тренінгу як методу обумовлюється ще й тим, що:
- учні вчаться ефективніше, коли належним чином цінується їхнє власне знання та спроможність щось зробити чи запропонувати свою ідею;
- коли вони мають можливість поділитися та проаналізувати власний досвід у комфортному для них середовищі .


·        Технологія співробітництва
Дана технологія ефективно впливає на те, що стирається межа між учителем-керівником та учнем-підлеглим, а з’являється можливість допомогти віднайти точки перетину інтересів учитель-наставник та учень-партнер. У  навчальному закладі давно існує традиція проведення дня самоврядування. Учні-старшокласники, заздалегідь підготовлені, проводять уроки та виховні години. Моральна відповідальність лежить на особистості вчителя, щоб бути прикладом для дітей, тому що діти під час проведення  заняття наслідують стиль спілкування, інтонацію, жести свого наставника. Такий прийом дає можливість вихованцям мобілізувати свої знання, розвивати  уважність та дисциплінуватися.
·        ІКТ-технології
 
Використання інформаційно-комунікативних технологій у виховному процесі стало однією із найпоширеніших технологій.  Про це свідчить проведення предметних брей-рингів ток-шоу, тематичні лінійки, зустрічі, конференції.





·        Інтерактивні форми роботи
    Активно застосовуються інтерактивні форми роботи: ток-шоу, інформаційні вітальні, інтелектуальні ігри, заочні  подорожі, флеш-моб,  екскурсії,  ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси, тренінги, рольові ігри, диспути,  презентації, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, стінгазети, тематичні стенди, відеоролики тощо.
      Саме такий підхід є основою для визначення шляхів розвитку закладу і впровадження різнопланових інновацій.
І чим багатша цілеспрямованість, організованість спільного життя,  тим ефективніший той багатосторонній виховний процес, який іде “по ходу”, в глибині цього життя: і виховні дії педагогів (прямі і переносні, відкриті і таємні), і взаємний вплив самих вихованців один на одного, і самовиховання старших і молодших.
 
Бібліографія
1.      Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».-Київ, 2007р.
2.     Тимчищин О.І. Робоча книга вихователя.-Тернопіль «Астон»2001.
3.     Сухомлинський В.О.   ВИБРАНІ ТВОРИ . К.: Радянська школа, Т.3 1979. С.76
4.     Довідник директора школи   спецвипуск №10(жовтень, 2014) - С.60-61
5.     Інтернет-ресурси   
           http://osvita.ua/school/lessons_summary/upbring/42138/

 
 
 


Категорія: Новини ліцею | Переглядів: 8 200 | Додав: 19allochka75 | Дата:
Наша адреса
Кіровоградська область
смт. Добровеличківка 27000
вул. Європейська,135
тел.: 5-20-23

e-mаil:nvk_2@ukr.net
Пошук
Гаряча лінія!!!
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства
Друзі сайту

Copyright Добровеличківський ліцей "Лідер" ; © 2024 | Розробник та дизайн -=MAG=-